close
蔡依林/愈慢愈美麗/Slow Life


Lena Philipsson-Det Gör Ont (Live)


--------------------------------------------------------------

慢慢呼吸 愈慢愈美麗

什麼時候不用早起 賴床賴到北極
別老是拖著行李 拋下溫暖的公寓
錯過一班飛機 趕一場電影 OH~

慢呼吸 慢遊戲 慢愛情 慢慢聆聽
慢努力 慢慢著急 愈慢愈美麗
慢開心 慢憂鬱 慢慢計算星星
慢慢看 日出的軌跡
放心忘記 沒有來不及 無重力

我搭著透明電梯 祈禱它突然停
不用為我著急 我要慢慢瀏覽風景
切斷所有電力 全世界都停機

慢呼吸 慢遊戲 慢愛情 慢慢聆聽
慢努力 慢慢著急 愈慢愈美麗
慢開心 慢憂鬱 慢慢計算星星
慢慢看 日出的軌跡
放心忘記 沒有來不及 無重力

倒轉所有的日曆 取消憂鬱的星期一
一輩子都是假期 愈急愈不急

慢呼吸 慢遊戲 慢愛情 慢慢聆聽
慢努力 慢慢著急 愈慢愈美麗
慢開心 慢憂鬱 慢慢計算星星
慢慢看 日出的軌跡
放心忘記 沒有來不及 無重力

讓情緒 通通的安靜 休息
慢呼吸 慢慢珍惜...

--------------------------------------------------------------

Det gör ont

而且周圍的人
都沒有注意到
Och alla omkring
Dom märker ingenting

你還有什麼要說的嗎?
有話就現在說清楚吧
我不是什麼天使
這點我不會否認
可是現在我們分手了
你的身影卻無處不在
Finns det nåt mer att säga
Säg finns det nånting mer
Jag var väl ingen ängel
Jag förnekar inte det
Men nu när det är över
Så finns du överallt


Ååååh

痛啊,心痛
可是這是可以忍受的
夜裡會痛一會兒
白天卻沒有感覺
你知道的,這很痛
我會心痛
然而
我已經撐很久了
我開始習慣了
Ont det gör ont
Men det går
Det gör ont en stund på natten
men inget på dan
Du vet att det gör ont
Det gör ont
Men ändå
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar bli van

而且周圍的人
都沒有注意到
Och alla omkring
Dom märker ingenting

心痛
Det gör ont

好痛
Så ont

這裡有很多回憶
在屬於我們的日子裡、我們做過的事
平淡的以及濃烈的
有太多回憶殘留
如果我能遺忘的話
我就可以獲得自由
Här finns så många minnen
Allt vi gjort i våra dar
Fattiga och rika
Det finns för många minnen kvar
Men om jag kunde glömma
Då kunde jag bli fri


Åååååååh

痛啊,心痛
可是這是可以忍受的
夜裡會痛一會兒
白天卻沒有感覺
你知道的,這很痛
我會心痛
然而
我已經撐很久了
我開始習慣了
Ont det gör ont
Men det går
Det gör ont en stund på natten
men inget på dan
Du vet att det gör ont
Det gör ont
Men ändå
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar bli van

而且周圍的人
都沒有注意到
我心痛
Och alla omkring
Dom märker ingenting
Det gör ont


Åååååh

我最不需要的
就是更多關於你的回憶
可是現在我們分手了

你的身影卻無處不在
Det sista jag behöver
Är fler minnen utav dig
Men nu när det är över
Ååååh
Då finns du överallt

痛啊,心痛
可是這是可以忍受的
夜裡會痛一會兒
白天卻沒有感覺
你知道的,這很痛
我會心痛
然而
我已經撐很久了
我開始習慣了
Ont det gör ont
Men det går
Det gör ont en stund på natten
men inget på dan
Du vet att det gör ont
Det gör ont
Men ändå
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar bli van

而且周圍的人
都沒有注意到
我心痛
Och alla omkring
Dom märker ingenting
Det gör ont

痛啊,好痛
Ont så ont

誰也沒有注意到,可是
我心痛
痛啊,心痛,心痛
Dom märker ingenting men
det gör ont
ont det gör ont det gör ont

-------------------------------------------------------------

Det gör ont在瑞典語中意思是「作痛」或者「疼痛的感覺」,也許可以翻成心痛
演唱者Lena Philipsson,可說是瑞典天后,出道已有20餘年。1984年以單曲
Boy/You Open My Eyes出道,1986年發行首張專輯Kärleken är evig,
1987年的第二張作品Dansa I neon同名單曲最高擠入排行榜第九名。雖然
1988-1991年間三張英文專輯皆有不錯成績。但直到2004年的專輯
Det gör ont en stund på natten men inget på dan
才奪下個人首張冠軍紀錄,獲得雙白金殊榮,Lena也因此曲翻身,再創個人演藝事業高峰。
arrow
arrow
    全站熱搜

    schweit45 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()